Czy można sportowy samochód stuningować tylko naklejeniem reklamy? A starego opla vectrę zamienić samą folią w auto rajdowe?

MOŻNA!

Oklejanie reklamowe pojazdów nie jest żadna nowością. Jednak jest to diabelnie skuteczna forma reklamy oraz budowania własnej marki. Dobrze zaprojektowana grafika na auto odmieni twój pojazd wizualnie i sprawi, że każdy zawiesi na nim oko. A przecież o to nam chodzi!

Przygotowanie reklamy na pojazd zaczynamy od określenia, jakie informacje klient chce zamieścić na pojeździe oraz jaki jego procent chce okleić. Oczywiście opcją full jest oklejenie całego pojazdu, jednak nawet małe elementy firmowe, takie jak logo + kilka znaków graficznych mogą ciekawie oznakować Twój pojazd.

Oklejenie identyfikacyjne pojazdu

Najczęstszą opcją wybieraną przez klientów jest firmowe obrandowanie pojazdu. Polega to na umieszczeniu logotypu w kilku miejscach oraz podanie podstawowych danych kontaktowych. Nawet taki zabieg skutecznie wyróżni nasz pojazd z szeregu podobnych aut. Jest to najczęściej wybierana opcja przez właścicieli firm do oznakowania swojego pojazdu lub do oznakowania floty pojazdów firmowych. I nawet w tak prostej formie można uzyskać zdumiewające efekty wizualne.

Przykład oznaczenia identyfikacyjnego z dużym logo
Przykład oznaczenia identyfikacyjnego z dużym logo
Reklamowe oznakowanie auta
Reklamowe oznakowanie auta
minimalizm - logo i dane kontaktowe na drzwiach pojazdu
minimalizm – logo i dane kontaktowe na drzwiach pojazdu

Oklejenie identyfikacyjne + grafika / dodatkowe informacje

W tej opcji oklejenie zawiera to, co jest w opcji identyfikacyjnej oraz dodatkowe elementy informacyjne, takie jak zakres oferowanych usług, zdjęcia produktów lub realizacji. Ta forma oklejenia najczęściej wybierana jest na oklejenie pojazdu dostawczego typu Combo lub troszkę większego typu Transit itp.

Oklejenie identyfikacyjne z grafiką
Oklejenie reklamowe z elementami dekoracyjnymi

Oklejenie częściowe pojazdu

Tutaj mamy już zdecydowanie większe pole do działania. Można częściowo zmienić kolor auta i na nim umieścić grafikę firmową albo jakieś zdjęcia. Przy projektowaniu mamy większą dowolność umieszczenia elementów na pojeździe. Możemy wykorzystać pełną paletę barw z folii kolorowych lub zastosować grafikę drukowaną, gdzie można umieścić co tylko nam przyjdzie do głowy. A jeśli mamy dobry pomysł to nie oklejając całościowo wszystkich elementów uda nam się uzyskać efekt oklejenia całego pojazdu.

Przykład częściowego oklejenia pojazdu
Kreatywny projekt pozwala niewielkimi elementami zmienić wygląd całego pojazdu

Oklejenie całościowe pojazdu

Jest to najbardziej efektowny i dający najwięcej możliwości sposób oklejenia samochodu. Uzyskujemy pełen wachlarz możliwości „przerobienia” auta na dowolny nośnik reklamowy. Idealnie, jeśli grafika wykorzystuje kształt i krzywizny pojazdu. W oklejeniu całego samochodu właściwe zaprojektowanie i dopasowanie grafiki to kluczowy element. Natomiast zaprojektowanie skomplikowanego wzoru, a później naklejenie go, to prawdziwy majstersztyk.

Oklejenie grafika całego pojazdu
Oklejenie reklamowe food tracka
Zmiana koloru auta i grafika reklamowa

W wyklejaniu całego pojazdu (lub częściowym oklejeniu obejmującym oble, nieregularne elementy) należy zastosować folię wylewaną. Jest to specjalna folia, która dzięki podgrzewaniu oraz dopasowywaniu jej wprawną ręką aplikatora (osoby oklejającej pojazdy) potrafi dopasować się i zapamiętać krzywiznę każdego kształtu. I dotarliśmy do kluczowej sprawy w oklejaniu aut – umiejętności aplikatora. Od jego wprawy zależy jakość oklejenia, wykończenie detali, a także jego trwałość. Umiejętności naszych specjalistów od oklejania zapewnią w/w elementy na najwyższym poziomie!

Chcesz okleić pojazd a nie wiesz od czego zacząć? A może masz pomysł na oklejenie i chcesz go zrealizować?
Napisz do nas, zaproponujemy rozwiązania oraz przygotujemy wycenę.

Niebawem znajdziecie tu artykuły nt. zmiany koloru pojazdu, rodzajów używanych folii oraz usuwaniu folii z pojazdów.